Loyaliteit

Het loyalty-programma: de bindende factor tussen u en uw doelgroep

De drempel om de e-commercemarkt te betreden wordt voor bedrijven steeds lager. In feite kan iedereen tegenwoordig vrij eenvoudig een online winkel openen. Het gevolg: de concurrentie is hevig. En klanten werven vraagt om online campagnes, Google-optimalisatie en Google Adword-campagnes. Stuk voor stuk kostbare wervingsacties. Des te belangrijker is het om van uw bezoekers vaste klanten te maken. Want met een grote groep terugkerende klanten wordt uw online omzet beter te voorspellen.

Een loyalty-programma is een uitgelezen mogelijkheid om dit te bereiken.??U kunt klanten natuurlijk proberen te binden met beleving, gebruiksgemak en service, maar ongetwijfeld richten uw concurrenten zich ook op deze speerpunten, zodat het lastig wordt om uzelf te onderscheiden. Een beproefde oplossing om de loyaliteit van klanten te winnen, is een online loyalty-programma: een programma waarmee u (vaste) klanten beloont voor herhalingsbezoeken. Hoe start u zo’n programma op, en welk programma is eigenlijk het meest geschikt voor u?

Uiteenlopende loyalty-programma’s| - Loyaliteit.jpg

Er bestaan verschillende soorten loyalty-programma’s. Enkele voorbeelden:

            Beloningssystemen: het stimuleren van gedrag door middel
            van het koppelen van een beloning aan dit gewenste gedrag.

            Spaarprogramma: het belonen van aankopen met punten
            (credits, zegels, airmiles).
            Met deze punten kan gespaard worden voor producten of
            aankopen.

            Affiniteitprogramma: het belonen van klanten met
            aantrekkelijke informatie, waardering of erkenning.

            Voordeelprogramma: het exclusief aanbieden van kortingen
            voor een bepaalde groep klanten.

Welk programma u toepast, is afhankelijk van uw bedrijf, uw product of de dienst, doelgroep en uw beschikbare middelen. Het belangrijkste is echter wat u wilt bereiken. Bovendien dient u bij elk programma rekening te houden met enkele vuistregels. Deze regels zijn geen garantie voor succes, maar voorkomen wel enkele veelgemaakte fouten.

MD Services heeft veel ervaring met het ontwikkelen en managen van loyalty programma’s voor haar klanten.

Voor onder andere Oracle, Unit4, Cisco Systems en diverse andere klanten heeft MD Services loyaliteitsprogrammas ontwikkeld.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw bedrijf? Maak dan geheel vrijblijvend een afspraak met ons om uw wensen te bespreken en de uitgebreide mogelijkheden door te nemen.

Showcases